ویژگی های برجسته ویندوز ده
دانشجویان IT و نرم افزار دانشگاه صنعتی بیرجند
ویژگی های برجسته ویندوز ده

مایکروسافت در کنفرانس زیرساخت خود که برای طراحان برگزار کرد تعدادی از ویژگی های ویندوز ۱۰ را نیز متذکر شد که در اینجا مرور میکنیم. در این بررسی با ما همراه باشید.

اغلب ویژگی های ویندوز بر اساس تعبیه شدن کورتانا در درون اغلب ویژگی های این سیستم عامل طراحی شده است. این سیستم عامل که تعداد ویژگی هایش با هر بروزرسانی افزوده میشود قرار است در ابتدای تابستان برای پلت فرم رایانه های شخصی ارائه شود و سپس روی کلیه پلت فرم های دیگر نیز قابل نصب باشد. شایان ذکر است این سیستم عامل بر روی هولولنز که گجت مخصوص مایکروسافت برای بهره بردن از محتوای الکترونیکی در قالب حقیقت مجازی است، نیز قابل نصب خواهد بود. 

ویندوز اج، که تحت نام اسپارتان سابق به فعالیت خود ادامه میداد دروافع مرورگر پیشفرض ویندوز خواهد بود که در کلیه بخش های ویندوز قابل دسترسی خواهد بود و علاوه بر امکانات یک مرورگر فایل و وب، امکان استفاده از حرکات لمسی برای استفاده هرچه بیشتر از منابع و محتوای نمایش داده شده بر روی صفحه را میسر خواهد کرد. 

همانطور که گفته شد کورتانا از کلیه اپلیکیشن های سوم شخص نیز پشتیبانی میکند و امکانات متعددی دارد. بسیاری از منتقدین آن را به مراتب از سیری، رابط هوشمند اپل نیز سرتر میدانند. کورتانا هم اکنون در سراسر اکوسیستم وبندوز در دسترس خواهد بود و امکان انجام کلیه امور ریز و درشت را نیز میسر خواهد کرد. هم اکنون بیش از ۵۰۰ اپلیکیشن از کورتانا پشتیبانی میکنند و این عدد مدام در حال افزایش است. 

نسخه های ویندوز هماکنون یکپارچه شده اند و شما میتوانید دقیقا یک نسخه از ویندوز را بر روی تلفن همراه، تبلت و همچنین رایانه رومیزی خود نیز نصب نمایید. این روش نگاه کردن به بحث یکپارچگی که توسط مایکروسافت ارائه شده در لینوکس اوبونتا نیز در دست طراحی است و بهترین نتیجه را ارائه میدهد اما حجم بالای سیستم عامل هنوز مشکلی است که حل نشده است. البته این روش کمک میکند تا امکان نصب نرم افزار های رومیزی بر روی موبایل و اتصال بی نقص موبایل به یک استیشن خانگی که امکانات یک رایانه رومیزی را داراست نیز میسر شود. 

امکان تغییر سایز منوی استارت نیز میسر شده و کلیه دسترسی های مترو حذف گردیده. این منو مدتهاست که توسط طرفداران ویندوز مورد درخواست است. علاوه بر این پشتیبانی از تقویم جلالی و زبان فارسی بدون هیچ نقصی را میتوان از امکانات خوب ویندوز برای ایرانیان دانست. تحریم استفاده از اپلیکیشن های Windows Store برای اپلیکیشن های رایگان نیز حذف گردیده. 

در آخر میتوان نهایت یکپارچگی و هماهنگی دستگاه های مایکروسافت را در اتصال مستقیم XBOX LIVE به ویندوز ۱۰ برای استفاده از امکانات آن یافت. امکان استفاده از کینکت و استریم مستقیم دیتا از طریق xbox نیز بسیار خوب و دقیق طراحی شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: علمی، ،

برچسب‌ها:

 
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانشجویان ورودی 93 نرم افزار و IT دانشگاه صنعتی بیرجند و آدرس it-soft93.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

خبرنامه وب سایت:





---------------------------------------------